Utopia!

Vanaf de bijzondere, interessante briefing van onze opdrachtgever tijdens de kick-off van de Media Battle 2011, zou een fietstocht door de Biltstraat richting de HU voor ons niet meer hetzelfde zijn. Wat zouden we voor een krachtig en creatief concept kunnen bedenken dat ons van de fiets zou hebben geblazen om hier langer te verblijven dan slechts 30 seconden voor een haastige doortocht?
Tijdens de Media Battle kregen we de uitdagende opdracht om een crossmediaal concept te bedenken om de reputatie en het imago van de Biltstraat te veranderen, en in één week tijd hebben we ons gericht op het creatieve denkproces en onze visie met betrekking tot het traject dat hierbij komt kijken. Deze week resulteerde in een crossmediaal concept waarbij de volgende stappen volgens ons de sleutel van het concept vormden;

1: Reputatie ondernemingsvereniging verbeteren
2: Ledenwerving van de ondernemingsvereniging
3: Leegstaande panden invullen
4: Reputatie Biltstraat verbeteren
5: Hiermee het publiek aantrekken!

Een Biltstraat, volledig voorzien van gratis Wi-Fi, cook & runs, een (mobiele) website, tussenacties voor publiek en abri-posters die de aandacht van de omwoners naar de Biltstraat trekken en deze via QR-codes naar de (mobiele) website mee zouden nemen, zouden volgens ons de geweldige oplossing voor de probleemstelling kunnen bieden. Na de pitch was de opdrachtgever dan ook ontzettend enthousiast, de GO! voor het boeiende project dat ons de komende 6 maanden zou motiveren, inspireren, frustreren, …🙂

Na het bouwen tijdens de Media Battle kwam een nieuw proces van onderbouwen. We hebben het concept (evt. tijdelijk) van de tafel geveegd, en zijn grondig aan de slag gegaan om alles te weten te komen over de situatie waar we mee te maken hadden.

Met een nuttig interview met Rob Doesburg (secretaris van de ondernemersvereniging), het onderzoeken van relevante projecten/onderzoeken van vergelijkbare situaties en verenigingen, iPad enquêtes onder bewoners, bezoekers en ondernemers, hebben we een som aan problemen aan het licht gesteld. Deze problemen, met name de problemen m.b.t. de fysieke ruimte, kwamen dan ook duidelijk naar voren in onze eindpresentatie van het eerste studieblok. Belangrijke vragen die op dit moment naar boven kwamen waren; ‘Hoe past deze reeks aan problemen binnen Mobile Business Design?’

Zijn alle problemen aan ons project gerelateerd en wat doen we met ons eerdere concept om deze problemen op te lossen? Kunnen we de fysieke problemen oplossen met mobiel?
Belangrijke vragen waar wij op dit moment mee bezig zijn, een nieuw proces waarin ons concept nieuwe vormen aanneemt. Wat kunnen we bijvoorbeeld met een ideale, gewenste situatie doen? Wat zou utopia op de Biltstraat teweeg brengen?

Getagged , , ,

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: